Cessna 172 cockpit otthon

Építsünk szimulátort

Flaps - avagy a fékszárnyakról röviden

2018. november 04. - C172Peti

Következő vezérlőként a fékszárnyak állítását igyekszem elkészíteni. Az A2A C172 gépében ez így néz ki

flaps_a2a_c172.jpg

0, 10, 20 és 30 fokokat állíthatunk fixen. A C172 egyszerű fékszárnnyal, ívelőlappal rendelkezik, amely a szárnyak kilépőélének egy mozgatható része. Ezzel a szárny íveltsége növelhető, amivel együtt növekszik a felhajtó erő is. Így az ívelőlapok használatával kisebb sebességgel képes a gép repülni (alacsonyabb az átesési sebessége). Felszálláskor 10 fokos ívelőlap a használatos, ez ad többlet felhajtóerőt, a gép hamarabb elemelkedik, de nincs még akkora légellenállása, hogy ne tudna kellő sebességre gyorsulni. Leszálláskor - ha az időjárási körülmények nem szólnak bele - teljesen kiengedett fékszárnyakat használunk (30 fok). 

A fékszárny állítását az FSX alapértelmezetten is engedi tengelyhez kötni, ilyenkor arányosan osztja fel a tengely útját a fékszárny fix állapotai között. Természetesen adott a lehetőség, hogy a gyújtáskapcsolóhoz hasonlóan itt is tartományokat adjunk meg FSUIPC -vel. Első megközelítésből ez utóbbit teszem. 

Valamiért az A2A C172-esében a FLAPS SET esemény nem működik, így a tartományokhoz nem tudom a gyújtáskapcsolóhoz hasonló módon beállítani a fix értékeket. A FLAPS UP és a FLAPS DOWN eseményekre reagál, így a két szélső állapotnál ez rendben van. A FLAPS INC és a FLAPS DEC is működnek, így azt lehet megtenni, hogy a 10 fokos állapot környékén ha lefelé mozdul a kar, akkor a tartományba lépéskor és onnan kilépéskor is növelje a fékszárny állapotát (FLAPS INC), a 20 fokos állapot környékén pedig az ellenkezőjét állítottam be: ha felfelé mozog a kar, akkor a tartományba és onnan kilépéskor csökkentse a fékszárnyat (FLAPS DEC). A FLAPS UP - 10 - 20 - FLAPS DOWN tartományoknak össze kell pontosan érniük, akkor kapjuk a tökéletes működést egy analóg tengellyel.

Az állítókar mellett van egy állapotjelző is. Ez adja vissza fizikailag épp hol állnak a fékszárnyak. Itt kezd bonyolódni a dolog...  Ki kell nyerni a szimulátorból az aktuális állapotot, el kell juttatni az arduinóhoz és a megfelelő állapotba kell mozdítani.

Az FSUIPC SDK-t tervezem használni, hogy lekérdezzem az FSX-ből a flaps állapotát, és első körben egy szervó motor fogja a kart mozgatni.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://repszim.blog.hu/api/trackback/id/tr7414334855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.