Pontos, precíz méretezés után elkezdődött a műszerek kereteinek tervezése.
Na jó, a pontos és a precíz így ebben a formában nem igaz, valahogy így kell ezt elképzelni
Nem célom, hogy miliméter pontosan lemásoljak egy műszerfalat, viszont az igen, hogy a méretek megközelítőleg jók legyenek. Ha egy pilóta beül a cockpitbe, ne az legyen az első gondolata, hogy ejhh de nagyok vagy kicsik a műszerek. 1 centi eltérés a sugárban szerintem már durván szembetűnő, néhány miliméteren viszont nem fog múlni semmi.
A műszerek kör alakúak. A műszer doboz minden esetben négy csavarral rögzített. A minél jobb kinézet miatt ezeket vettem alapul a tervezésnél, illetve azt, hogy az encodereket lehetőleg szerelhető módon tudjam rögzíteni. Itt gyorsan meg is jegyezném, hogy kínai barátainknak igazán remek és sokféle terméke van encoderek tekintetében. Képek alapján néha csupán színben különböznek, a gyakorlatban viszont mérhető különbség van a dobozolásukban. Itt már nagyon is számítanak a miliméterek!
Alapjában véve 4 féle műszer keret van:
1. ahol nincs állítási lehetőség. Ilyen az elfordulás jelző, varió és a tachográf, illetve bal szélen a kis műszerek (üzemanyagszint jelző, átfolyásmérő, EGT, olaj hőmérséklet, töltés, stb...)
2. ahol egy állítási lehetőség van: sebesség-, magasság mérő, ILS, VOR, ADF
3. szintén egy állítási lehetőséggel a műhorizont
4. ahol két állítási lehetőség van: a pörgettyűs iránytartó
Ezeknek a modelljei kész is vannak, mehet "gyártásba", azaz jöhet a 3D nyomtatás.