Cessna 172 cockpit otthon

Építsünk szimulátort

Építsünk szimulátort

Szerelhető tokozás a dupla encoderhez

2019. június 27. - C172Peti

Kissé bosszantott, hogy a dupla enkóder tokozása ragasztva volt. Egyrészt azért, mert ott van benne két encoder, amihez nem férek hozzá, pedig lenne még mit kísérletezni vele, másrészt azért, mert nem szép megoldás. Mindig jó, ha valamit szét lehet szedni szükség esetén.

double_encoder_repairable_1.jpg

Így hát elmenten egy közeli műszaki boltba és vettem hernyócsavarokat. 3mm átmérőjűből szerettem volna 4-5mm hosszúságút. Készleten nyilván 6mm hosszúság volt csak, így megnéztem mire tudom ezt használni.

3D nyomtatóval M3-as menetet nyomtatni nem igazán lehet (legalábbis nem egy átlagembernek elérhető árú nyomtatóval), így csak egy furatot terveztem az alkatrészbe, amin egy 3-as menetmetszővel nyomtatás után átmentem. Meglepően erős menetet kaptam, őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy PLA anyagba tudok ilyet metszeni. 

Innen már nem volt megállás. Némi méregetés után a furatokat sikerült úgy beletervezni, hogy a felső enkódert a hernyócsavarok stabilan rögzítik, nincs szükség ragasztásra. Itt mondjuk szerencsém is volt, hogy csak 6mm hosszúságút kaptam, a 4-5mm-esek már valószínű pont rövidek lettek volna.

 double_encoder_repairable_2.jpg

A csavarok az oldallapokat is stabilan összefogják, nyilván arra kell figyelni, hogy csavarozáskor szorítsuk össze az anyagokat. Ha hézag lesz köztük, azt a hernyócsavarral már nem lehet összehúzni.

double_encoder_repairable_3.jpg

A fém tengely probléma is megoldódni látszik, kaptam több tippet is (köszönet érte még egyszer). Ilyenek voltak pl a kerékpár küllö, illetve hegesztőpálca. Mivel ez utóbbiból kaptam is egy méretes darabot, ezzel kezdtem el dolgozni. Ezt a pálcát oxigénnel való hegesztéshez használják, aminek a közepe valamilyen nem túl kemény fém, talán rézbevonattal. Első próbára tökéletesnek tűnik, nagyon merev cuccnak néz ki.

double_encoder_repairable_4.jpg

Fusion 360-al a gombokra is gyorsan összedobtam valamit, ami közel az eredeti méret és hasonlít is rá. Ezek tengelyhez rögzítéséhez is ugyanilyen hernyócsavart használok. Itt még van mit finomítani. A 6mm-es csavar a kis tekerőgombnál pont kilóg kb fél milimétert. Ennek a gombnak megnövelem még az átmérőjét, nem igazán van jelentősége szerintem 1-2mm kölünbségnek.

double_encoder_repairable_5.jpg

Ami már picit izgalmasabb kérdés, hogy a nagy gomb belső átmérője most már 2mm-el nagyobb, mint a kicsi külsője és néha még így is szorul. Szóval itt az arányokkal még picit játszanom kell, hogy ne legyen túl nagy hézag a külső és belső gomb között, de semmiképp ne szoruljon.

Az egyetlen rész, amit még nem tudtam szerelhetőre megoldani, az a másik encoderhez ragasztott rész, ami a kapcsolót kapcsolja. Itt még a 3D tervezgetés, bár leginkáb kísérletezgetés megy. Tetszik az a rögzítés, ami a felső enkódernél van, valami hasonlóval próbálkozom. 

Remélem hamar találok rá valami megoldást, és elindulhat ennek a dupla enkódernek a "sorozatgyártása". Kell belőle pár darab a szimulátorba.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://repszim.blog.hu/api/trackback/id/tr1514915366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása