Cessna 172 cockpit otthon

Építsünk szimulátort

Építsünk szimulátort

Rotay encoder tesztelése

2018. november 30. - C172Peti

A teszteléshez egy arduino micro-ra rákötöttem két forgójeladót. Az encoderek forgatásához irány függvényében hozzárendeltem egy-egy joystick nyomógombot, használva a Joystick libraryt. Ezután a szimulátorban a joystick nyomógombjaihoz állítottam a heading és a pörgettyűs irányjelző hangolásának a mozgatását. Az eredmény látványos :)

Néhány tapasztalat:

  • A joystick nyomógombját nagyjából 100ms -ig nyomva kell tartani ahhoz, hogy az a szimulátorban észlelésre kerüljön.
  • Amennyiben gyorsan forgatjuk a jeladót, ennyi idő alatt jelentősen több click-et produkálhatunk. Erre annyit tettem, hogy ha 3-nál több klick van 100 ms-en belül, akkor egy másik joystick gombot rendelek hozzá. Ez a gomb lesz a gyors forgatás, ilyenkor a headinget nem fokonként állítom a szimulátorban, hanem 10 fokonként.
  • az FSX SE nem teszilehetőve a "gyorsforgatást" a pörgettyűs irányjelző hangolásához, így ott gyorsforgatás esetén is csak 1 fokot tudom forgatni.
  • végeredményben egy jeladó használata két digitális lábat igényel az arduino micróról, és 4 joystick nyomógombot az emulált joystickról
  • a válaszideje meglehetősen gyors, kényelmesen használható
  • teszteltem az arduino micro-t 6 jeladóval, nem tapasztaltam klick-kimaradás

 

Itt egy rövid videó a két jeladós tesztről:

A bejegyzés trackback címe:

https://repszim.blog.hu/api/trackback/id/tr9114406400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása